سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سفیر

 

احتمال دارد که هر کدام از ما به علت های گوناگون بزه‌دیده‌ی مستقیم یا غیرمستقیم جرمی واقع شویم و برای احقاق حق خود احتیاج به مراجعه به مراجع کیفری پیدا کنیم  .

 

اما آیا اطلاع داریم که باید به چه مکانی برویم و چه اقداماتی را جهت رسیدن به حقوق قانونی خود و ارائه شکایت کیفری انجام دهیم؟ 

در آغاز بحث باید نکته‌ای را مورد توجه قرار دهیم. از جمله ایراداتی که عموم مردم در زمان برخورد با مسئله های قانونی با آن مواجه می‌شوند، تفکیک «شکایت کیفری» از «شکایت حقوقی» است. زمانی که عملی علیه شخصی رخ می‌دهد که در نتیجه‌ی آن مجازاتی تعیین می‌شود و به عبارت دیگر «جرم» واقع می‌شود، در این حالت بزه‌دیده و قربانی جرم باید به مراجع کیفری مراجعه و طرحِ شکایت کند. مرجعی که در این حالت شکایات مراجعین را ثبت می‌کند دادسرا و کلانتری است. 

ولی در زمانی که جرمی رخ نمی‌دهد و شما صرفا اختلافی حقوقی با فرد دیگری پیدا می‌کنید، مثل هنگامی که برای تنظیم سند احتیاج به الزام مالک سابق ملک جهت حضور در دفترخانه و انتقال سند ملک دارید، در این حالت دعوای شما دعوایی حقوقی است و فقط باید به دادگاه‌های عمومی حقوقی مراجعه کنید. جهت تشخیص این که دادگاه کدام محل و منطقه، صالح به رسیدگی است حتما به مشاورین یا وکلا رجوع نمایید.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر  مراجعه کنید.



+نوشته شده در یادداشت ثابت - دوشنبه 97/12/7ساعت 6:41 عصرتوسط il safir نظرات ( )