سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سفیر

وظایف مشاور حقوقی چیست؟

تقریبا اکثر مردم آگاهی داند تحصیل‌کردگان حقوق، وارد یکی از مشاغل وکالت، قضاوت یا سر دفتری می‌شوند؛ اما شاید کمتر کسی بداند که این اشخاص قادرند به‌عنوان مشاور حقوقی نیز به فعالیت بپردازند .

مشاور حقوقی چه فردی است و چه وظیفه هایی بر عهده دارد؟
فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق در همه ی مقاطع قادرند در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی به‌عنوان مشاور حقوقی به فعالیت بپردازند. این اشخاص در حوزه‌های زیر قادرند کار کنند:

1-امور قراردادها
در خصوص قراردادهایی که شرکت محل فعالیت مشاور حقوقی، یکی از طرفین آن است، مشاور حقوقی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و نکته های مهم را بیان می‌کند؛ همینطور گاهی اوقات این فرد وظیفه‌ی تهیه‌ی پیش‌نویس‌های قراردادی را بر عهده دارد. بعضی اوقات در برخی شرکت‌ها نیز قراردادها صرفا با تأیید و امضای مشاور حقوقی به توافق نهایی می‌رسد.

2-امور دعاوی
شرکت‌ها در طول دوره‌ی فعالیت خود احتمال دارد درگیر دعاوی مختلفی شوند که در این دعاوی یا نقش خواهان (طرح‌کننده‌ی دعوا) را دارند یا نقش خوانده (فردی که دعوایی علیه او طرح شده است). گاهی اوقات شرکت‌ها به‌جای این که برای این دعاوی به عقد قرارداد با وکیل دادگستری مبادرت کنند، از مشاورین حقوقی خود بهره می‌برند تا یا لایحه های موردنیاز را تهیه و تدوین کنند یا در صورت داشتن پروانه‌ی وکالت، خود به‌عنوان وکیل شرکت وارد عمل شوند.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید.

http://ilsafir.com/Articles/Details/9229/



+نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 97/12/4ساعت 10:21 عصرتوسط il safir نظرات ( )