سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سفیر

«مهاجرت» در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت یا کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود. مهاجرت به‌طور ضمنی به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق می‌شود توریست ها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به‌عنوان مهاجر شناخته نمی‌شوند،اما با وجود این، مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار اغلب به‌عنوان شکلی از مهاجرت به حساب می‌آیند. 

زندگی بهتر مانند خدمات آموزشی و بهداشتی بهتر و بیشتر، رهایی از برخی فشارها، آزادی سیاسی،آزادی مذهبی،تحصیل ، یافتن شغل مناسب، جنگ و هزاران دلیل دیگر میتواند از عوامل ترغیب یک شخص به مهاجرت باشد. 

اصول و قوانین مهاجرت بسته به نظام حقوقی کشورها متفاوت است.در دنیا دو نظام حقوقی در کشورهای مختلف حاکم بوده که نام آنها سیویلا و کامنلا میباشد.کشورهای تابع نظام کامنلا بیشتر مهاجر پذیر بوده و کشورهای تابع نظام سیویلا کمتر مهاجر پذیر هستند.با این اوصاف قواعد مهاجرتی کشورها بنا به نظام حقوقی مورد پذیرششان تعریف میشود.لازم به ذکر و توجه است که کشورها معمولا برای مهاجرت غیر قانونی مجازاتی را در نظر میگیرند. 

برای امر مهاجرت راهها و طرق گوناگونی وجود دارد. 

روش های مهاجرت قانونی: 

    1-تخصص شغلی 

کشورهایی مانند کانادا و استرالیا که افرادی را بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان ارزیابی کرده و به آنها اقامت می دهند.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی سفیر مراجعه کنید

 

 

 

 

 


+نوشته شده در یادداشت ثابت - یکشنبه 97/9/12ساعت 1:4 عصرتوسط il safir نظرات ( )