سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سفیر

طلاق غیابی ،موسسه حقوقی ثبت سفیر

طلاق در لغت یعنی ترک کردن، رهایی و آزاد کردن. در واقع با طلاق، زن و مرد یکدیگر را ترک و رها می‌سازند. طلاق در حقوق به معنای انحلالِ عقدِ دائمِ نکاح، با رعایت تشریفات ویژه است. 

رأی غیابی یعنی اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده یعنی کسی که علیه او خواسته مطرح شده است ابلاغیه وقت رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگرفته باشد و به تعبیر حقوقی بر طبق ماده 68 قانون آیین دادرسی مدنی به او ابلاغ نشده باشد و یا این که در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه نیز در ماهیت نداده باشد، در صورت محکوم شدن او رای صادره غیابی است، رای غیابی ظرف 20 روز پس از ابلاغ در همان شعبه قابل واخواهی است و کسی که رای غیابی علیه او صادر شده است می تواند در ظرف مدت مذکور از دادگاه با ذکر دلیل تقاضای واخواهی و رسیدگی مجدد کند.

خواسته طلاق هم از قاعده مذکور مستثنی نیست و اگر وقت رسیدگی به خوانده ابلاغ واقعی نشده باشد و در دادگاه نیز حضور نیابد و لایحه هم نداده باشد در فرض محکومیت، طلاق غیابی است.

 

طلاق غیابی از طرف مرد:

طبق قانون ایران، حقِ طلاق به مرد داده شده است و چه زن در دادگاه حاضر شود چه نشود حکم راجع به طلاق صادر می‌شود. اما اگر زن در دادگاه حضور نیابد و لایحه هم ندهد رأی صادره راجع به طلاق، غیابی می‌شود و زن در مهلت 20 روز حق واخواهی دارد.به درخواست مرد امکان صدور رأی طلاق وجود دارد اما برای ثبت طلاق مرد بایدحق و حقوقِ مالیِ زن که عبارت است از. .

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت (موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر) مراجعه کنید.

 

 


+نوشته شده در یادداشت ثابت - پنج شنبه 97/9/9ساعت 10:58 صبحتوسط il safir نظرات ( )