سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سفیر

در صورتی که شخصی معتقد باشد که نام کوچک او، اسمی نیست که به آن علاقه دارد و همگان او را به اسم دیگری می شناسند و او را به آن نام، مخاطب قرار می دهند، با انجام تشریفات خاص قانونی ، می تواند اسم کوچک خود را تغییر دهد.

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال کشور : 

- انتخاب نام با اعلام کننده است ، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب ( حسین ، محمد مهدی ، و مانند آن ) که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد.

- انتخاب نامهائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است .

- تشخیص نامهای ممنوع با شورایعالی ثبت احوال می باشد و این شورا نمونه های آن را تعیین و به سازمان اعلام میکند . 
- انتخاب نام در مورد اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است . 

- ذکر سیادت در اسناد سجلی ساداتی که سیادت آنان در اسناد سجلی پدر و یا جد پدری مندرج باشد و یا سیادت آنان با دلائل شرعی ثابت گردد الزامی است ، مگر کسانیکه خود را سید ندانند و یا عدم سیادت آنان شرعاً احراز شود .

 شرایط درخواست تغییر نام

اشخاص 18 سال به بالا، افراد کمتر از 18 سال که دارای حکم رشد باشند، پدر یا جد پدری با ارایه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از 18 سال و سرپرست قانونی (قیم، امین و وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارایه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد، می توانند درخواست تغییر نام مطرح کنند. برای این اقدام، ارایه اصل شناسنامه و دو برگ تصویر آن و تکمیل فرم درخواست تغییر نام مورد نیاز خواهد بود.
جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید.

 


+نوشته شده در یادداشت ثابت - شنبه 97/10/23ساعت 11:10 صبحتوسط il safir نظرات ( )